onsdag 11 januari 2012

Cherry Vimto


Jag köpte precis Cherry Vimto saftkoncentrat. Jag tänkte det går väl lika bra att koncentrara saft.

FLASKAN

Flaskan är av storleken 725 ml och är av genomskinlig plast som det är satt på en röd färgglad etikett med en bild på körsbär. det står såklart cherry Vimto på etiketten på baksidan står det både på polska och svenska så den är säkert gjord i Polen och gjord för både den polska och svenska marknaden.

Det står att man ska blanda en del saftkoncentrat och 4 delar vatten. Så jag hällde på saftkoncentrat i det kolsyrade vattnet och smakade av och blandade runt det.

SMAKEN

Jag skruvar av korken och häller upp drickan i ett genomskinligt glas och det skummar knappt någon kolsyra. Jag tar en klunk och smakar, det smakar bara lite körsbär. Cherry Vimto läsk på burk smakade godare, men denna är helt okej.

Jag tar en klunk till och smakar efter igen. Det överraskade inte mig men det var helt okej. Det är väl för att det är saftkoncentrat som inte är gjord för att kolsyra. Den var helt klart prisvärd, den kostar 15 kronor på Netto.

För mer info besök

http://www.vimto.pl
http://www.smgroup.se

BETYGET BLIR 4/10

1 kommentar: