söndag 23 mars 2014

Euroshopper Energy Drink






Euroshopper Energy Drink är ICAs egen energidryck som är den enda varan i ICAs sortiment som fortfarande heter Euroshopper, allt annat har bytt namn till ICA Basic.

BURKEN

Burken är av standard energidryck storlek som är en smal avlång aluminiumburk av volymen 250 ml med silverfärg med ett tryck i färgerna rött, vitt och svart.

Det stor med stora bokstäver ENERGY DRINK och Euroshopper loggan uppe på burken. På baksidan står innehållsförteckningen på olika språk och att den är tillverkad av Refresco Benelux BV i Nederländerna  och att den innehåller guarana extrakt. En enkel men snygg layout på burken.

DRICKAN

Jag har låtit burken stå inne i kylen någon timme för att den ska bli kall, för att det är godast att dricka kall dricka. Jag tar ut burken och öppnar kapsylen och det knäpper till och pyser och jag häller energidrycken i ett genomskinligt ölglas och kolsyran bubblar fint och energidrickan har typisk energidryckfärg som är gulbrun och ser ut lite som öl.

Jag höjer glaset och luktar och det luktar precis som vilken energidryck som helst. Jag tar en klunk och det smakar som vilken energidryck som helst, ingen smak som sticker ut, man har smakat det förr.

Jag dricker upp resten av glaset och drickan smakade helt okej, inget som direkt överraskar mig och som gör att jag vill dricka en burk till.

PLUS

Jag ger drickan pluspoäng för att den inte innehåller taurin och har ett lågt koffeininnehåll som är bara  15 mg/100 ml. Men det står att den har högt koffeininnehåll, men Faxe Kondi Booster Red som jag recenserade förut har 32 mg/100 ml koffein så det är mer än dubbelt så mycket som Euroshopper Energy Drink innehåller.

MINUS

Jag ger drickan minuspoäng för en lite tråkig smak.

Annars rekommenderar jag Euroshopper Energy Drink till er som vill ha en prisvärd energydryck och inte har så hög krav på den.

BETYG

Betyget blir 5/10

Jag köpte burken på ICA Nära Lindeborg i Malmö för 6,90 kronor+pant

För mer info
http://www.ica.se/lindeborg

Burken finns även i storleken 500 ml


2 kommentarer:

  1. Dom har ändrat på receptet nu är det med taurin och 32mg /100 ml koffein

    SvaraRadera
  2. Varför pluspoäng för att den saknar Taurin?
    Aminosyran Taurin finns redan i kroppen, och det går inte att överdosera den.

    SvaraRadera