tisdag 1 april 2014

Cocio






Cocio Classic är en dansk chokladmjölkdryck som i detta fallet är gjord för den tyska marknaden.

FLASKAN

Flaskan är av gammaldags modell för att det ska se gammaldags och klassiskt ut, så som man minns att chokladdryckflaskor såg ut förr i tiden. Flaskan är av storleken 400 ml och har en gul skruvkork i metall och en fin etikett i färgerna gul, röd, vit oc chokladbrun och ser ut som vara av originalversion från 1950-talet när Cocio började med chokladmjölk.

Helt enkelt en snygg och klassisk flaska som gör en på gott humör och man vet när mans er på den att det kommer att smaka gott.

DRYCKEN

Jag har låtit flaskan ligga i kylskåpet lite mer än en timme för att den ska bli riktigt kall och god. Jag tar ut flaskan och skakar den lite för att chokladmjölken ska blandas. Jag skruvar av korken och häller upp chokladmjölken i ett dricksglas och luktar först på chokladmjölken och det luktar riktigt gott.

Jag tar upp glaset och dricker en rejäl klunk och det smakar riktigt gott, så som riktig chokladmjölk ska smaka. Jag häller upp resten av drickan i glaset och dricker upp den och det smakar riktigt gott och ger en positiv eftersmak.

När jag drack den som känns det som en dricka som man har med sig ut i naturen och äter tillsammans med smörgåsar eller har med sig när man ska se på fotboll eller bilsport.

BETYGET

Jag ger Cocio betyget
8/10

För mer info gå in på

http://www.cocio.dk

Jag köpte flaskan för 11,95 kronor på Lucu Food i Malmö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar