onsdag 19 mars 2014

Faxe Kondi Booster Red


Faxe Kondi Booster Red är en dansk energidryck som är gjord av bryggeriet Faxe i Danmark. Nu finns den som sagt i Red med smak av körsbär.

BURKEN

Burken är av standard energidryckformat som är en långsmal aluminiumburk i storleken 250 ml. Det är en silverfärgad burk med ett tryck med texten Faxe Kondi Booster Red stort på två sidor av burken och en rödaktig färg, riktigt snygg burk med andra ord.

DRYCKEN

Jag har låtit burken stå inne i kylen några timmar för att den ska bli riktigt kall och god. Jag öppnar kapsylen och det låter ett fint klickljud och sedan häller jag upp drickan i ett glas och det bubblar fint och drickan ser riktigt inbjudande ut och har samma röda färg som trycket på burken och jag luktar först på drickan och den luktar gott friskt.

Jag smakar lite och det smakar svagt körsbär och det smakar gott. Jag dricker upp resten av glaset och  det smakade gott.

PLUS

Faxe Kondi Booster Red innehåller inte taurin.

MINUS

Lite svag körsbärssmak.

Faxe Kondi Booster Red finns även i 500 ml burk.

Jag köpte burken för 10 danska kronor i Köpenhamn

För mer info
https://kondi.like.st/faxekondi/faxekondi/image_poll/website

6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar