onsdag 15 oktober 2014

Cocio Natural Energy Chocolate Milk + Guarana

Cocio Natural Energy Chocolate Milk + Guarana är en dansk energidryck med chokladmjölksmak som görs av Cocio Chokolademælk A/S i Esbjerg i Danmark som är gjord för den danska och norska marknaden.

BURKEN

Burken är av standardenergidryckstorlek som är en smal avlång aluminiumburk i storleken 250 ml. Burken har ett tryck med gul botten och på det står det Cocio Natural Energy Chocolate Milk + Guarana och Cociologgan stort och tydligt på burken och på baksidan av burken finns det en innehållsförtecking med vad drickan innehåller, hemsidesadress pantloggor och annat av intresse.

Det står att drickan innehåller Guarana och 32 mg/1000 ml koffein. Det står inget om taurin, så drickan innehåller inte taurin. Jag tycker att burken är ett enkelt men snyggt utseende.

DRICKAN

Jag har låtit burken stå inne i kylskåpet några timmar för att drickan ska bli riktigt kall och god. Jag gör som det står på burken att man ska skaka burken innan man öppnar den för att chokladmjölken ska bli riktigt blandad. Sen så öppnar jag burken och man hör det typiska klicket från kapsylen.

Jag häller upp hela burkens innehåll i ett ölglas och luktar först på drickan och det luktar som vanlig Cocio chokladmjölk. Det luktar gott. Sen så höjer jag glaset och tar en rejäl klunk och det drickan var riktigt god. Den innehåller ingen kolsyra som vanliga energidrycker innehåller.

Drickan smakar precis som sagt som Cocios vanliga chokladmjölk. Det smakar inte det minsta energidryck. Jag sväljer och dricker upp resten av innehållet glaset och den smakade riktigt gott och efter ha svalt all drickan så finns det kvar en chokladmjölkeftersmak.

PLUS

Jag ger plus till drickan för att den var riktigt god och för att den inte innehåller taurin. Den innehåller istället guarana.

MINUS

Jag ger drickan minus för att den bara innehåller 250 ml så man dricker upp den snabbt.

BETYG

Jag ger drickan 8/10 i betyg

Jag köpte burken för 10 danska kronor på Kvickly i Helsingør i Danmark

För mer information gå in på

http://www.cocio.dk
http://www.cocio.no

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar